Coaching to coraz prężniej rozwijająca się dziedzina, pomagająca we własnym rozwoju i skupieniu na skutecznej realizacji celów. Z usług coachów korzystają zarówno pracownicy, jak i pracodawcy. Nawet posiadacze niewielkich, jednoosobowych firm powinni skorzystać z usług osoby, która podpowie, w jaki sposób rozwijać siebie i swój biznes. Wiele niewielkich i młodych firm upada niedługo po rozpoczęciu działalności. Należy zastanowić się, jakie są tego powody. Może zły pomysł na biznes, a może niedostateczna motywacja? Wszystkie te problemy można rozwiązać dzięki konsultacjom z coachem. To osoba, która pomoże poznać nasze mocne i słabe strony, a także opracuje konkretne cele i kroki, wspierające w rozwoju prowadzonego przedsiębiorstwa.

SPIS TREŚCI:

Coaching biznesowy – co to jest i dlaczego jest potrzebny?

Coaching biznesowy skierowany jest do ambitnych osób, które planują założenie własnej firmy lub właśnie znajdują się w pewnym punkcie i nie są do końca pewne, jak pokonać trudności i wspiąć się na wyżyny. To doskonałe szkolenie dla właścicieli i managerów w przedsiębiorstwach, specjalistów prowadzących własne gabinety, osób na etatach, które pogną założyć własną działalność. Coaching biznesowy pomaga w pokonywaniu własnych barier. Niemal każdemu, kto rozpoczyna własną działalność towarzyszą pewne zahamowania, obawy i wątpliwości. Te z czasem prowadzą do ograniczeń – wstrzymywania inwestycji czy zaprzestania rozwoju. Czasem potrzebna jest osoba, która pomoże spojrzeć na nasz biznes z innej perspektywy, zmotywuje nas i nie pozwoli spocząć na laurach, lub zwyczajnie pokieruje naszą drogą na bazie dotychczasowego doświadczenia. W tej roli doskonale sprawdzi się zawodowy coach, który współpracuje z właścicielami firm, handlowcami, dyrektorami marketingu, menedżerami, kierownikami itd. Dzięki sesjom nauczysz się współpracować z zespołem, rozdzielać zadania, a także rozwiązywać konflikty, zwiększać efektywność firmy i przekuwać pragnienia oraz oczekiwania w realne cele.

Coach biznesowy – modne, czy potrzebne?

Coaching jest i modny i potrzebny. Modny, bo korzysta z niego wiele osób, które chcą w odpowiedni sposób pokierować rozwojem swojej firmy. Gdy z własnej perspektywy wszystko działa jak należy, ale brakuje nam wyników, to czas na zwrócenie się do osoby, która profesjonalnie przeanalizuje z nami dotychczasowe osiągnięcia i pomoże w realizacji kolejnych. Samo zdecydowanie się na otwarcie firmy to duży krok, trzeba jednak iść za ciosem i nie poddawać się, aby zbudować prężnie działające przedsiębiorstwo. Szczególnie, gdy prowadzimy jednoosobową działalność, musimy praktycznie odpowiadać za wszystko – finanse, marketing, zarządzanie zespołem, planowanie, sprzedaż, strategię, a niekiedy nawet realizację zleceń. Aby pogodzić wszystkie te umiejętności warto ustalić sobie priorytety, a także skutecznie zarządzać czasem. To właśnie coach pomoże ułożyć skuteczny plan zarządzania przedsiębiorstwem na podstawie doświadczeń i sesji z przedsiębiorcą.

Jak coaching biznesowy pomaga w biznesie?

Specjaliści od coachingu zgodnie twierdzą że z każdym wyższym szczeblem w organizacji efekt coachingu wzrasta. Nabyte umiejętności wpływają korzystnie nie tylko na osobę, która korzysta ze szkolenia, ale również na cały zespół. Coaching pomaga w nawiązywaniu relacji, także na polu zawodowym. W branżach takich jak marketing budowanie wzajemnych relacji jest nie mniej ważne niż samo realizowanie usług. Klient musi być pewny, że wiemy co robimy, a jednocześnie umiemy się zaangażować. Rozwój m. in. takich umiejętności oferuje szkolenie biznesowe z coachem. W relacjach z klientami wiele możemy zyskać poprzez swoją osobowość. Nie wystarczy, że oferujemy super produkt czy usługę – trzeba umieć go jeszcze sprzedać.

Dla kogo jest zalecane korzystanie z usług coacha?

Z wiedzy przekazanej od coacha powinny korzystać osoby, które zarówno wkraczają do świata własnego biznesu, jak i prawdziwi wyjadacze. Dzieje się tak ze względu na zmieniające się czasy w jakich żyjemy. Każdy rodzaj biznesu jest tak naprawdę inny i wymaga indywidualnego podejścia. To, czego nauczyliśmy się z książek i od mentorów jest bardzo ważne, jednak może wymagać umiejętnej korekty. Takie indywidualne spojrzenie dają sesje z coachem, który kompleksowo pomaga zaplanować kroki milowe dla przedsiębiorstwa, wykształcić w przedsiębiorcy asertywność, umiejętność zarządzania zespołem czy własnym czasem, aby w codziennej gonitwie znaleźć również czas dla siebie i bliskich osób.

Jeśli zastanawiasz się, czy warto skorzystać z usług coacha lub jesteś zainteresowany dokładniejszym planem zajęć, zgłoś się do coacha Pana Tomasza Wanowicza – specjalisty w zakresie coachingu, który na przestrzeni lat współpracował z wieloma markami znanymi w Polsce i na całym świecie. Możesz zgłosić się do Pana Tomasza za pośrednictwem social media lub przez kontakt na stronie CMC Coaching. Po zakończeniu zajęć z pewnością dojdziesz do wniosku, że to najlepsze na co mogłeś się zdecydować.

Czytaj także: Coaching co to jest? Jakie są jego rodzaje?