You are currently viewing Jak coaching może pomóc Twojej firmie? Zagraniczni przedsiębiorcy korzystają z metod coachingowych od lat

Jak coaching może pomóc Twojej firmie? Zagraniczni przedsiębiorcy korzystają z metod coachingowych od lat

  • Post comments:0 Komentarzy
  • Reading time:3 mins read

Jeszcze kilka lat temu coaching wydawał się czymś egzotycznym, a gro firm bało się z nim wiązać i podchodziło do tego zagadnienia bardzo ostrożnie. Obecnie jest zupełnie inaczej. To narzędzie, z którego chętnie korzystają duże korporacje, organizacje non-profit, a także te z sektora publicznego. Przekonaj się, jak może on pomóc również Twojej firmie.
Coaching jest narzędziem bardzo chętnie i aktywnie wykorzystywanym przez zagraniczne organizacje, również spore korporacje, które doceniają jego walory edukacyjne. Jest to preferowana metoda rozwoju ludzi.

Spis treści:

Do czego może być potrzebny coaching?

Jest to praktyczna metoda rozwoju ludzi, odpowiedniego do nich podejścia, stosownej rozmowy, a także umiejętności zmotywowania ich do podejmowania nowych wyzwań. To właśnie dlatego jest doceniana w szczególności w biznesie. Kierownicy czy menedżerowie, którzy na co dzień korzystają z funkcjonalnych narzędzi, jakie oferuje im coaching, są w stanie efektywniej i lepiej zarządzać swoim zespołem. Właściwie motywują swój zespół do pracy, a dzięki temu osiągają znacznie lepsze rezultaty i wyniki, co sprawia, że firma może się wybić na rynku. Dotyczy to tak naprawdę każdej branży, co oznacza, że coaching przydaje się wszędzie!

Dla kogo przeznaczony jest coaching?

Coaching jest stosowany w organizacjach na wielu różnych poziomach. Według badań Executive Coaching przeprowadzonych w Teksasie, coaching jest stosowany na różnych szczeblach – wśród kierowników, a także starszych menedżerów również. Co ważne, coraz więcej organizacji stawia również na coaching pracowników niższego szczebla, ponieważ to właśnie ich chęć do pracy, zdobycia awansu czy podwyżki sprawia, że przedsiębiorstwo może osiągnąć jak najlepsze wyniki, na przykład sprzedażowe.

Jakie są główne typy trenerów, którzy mogą Ci pomóc?

W firmach i różnych organizacjach można wyróżnić trzy typy trenerów.
Trenerzy zewnętrzni – to eksperci współpracujący z organizacją najczęściej na zasadzie B2B. Taka osoba wyróżnia się nową, świeżą wizją i postawą, a ponadto nie boi się wyrażać swoich własnych opinii i wdrażać ciekawych, nawet niekiedy innowacyjnych metod w działalności konkretnego przedsiębiorstwa.
Trenerzy wewnętrzni – najczęściej wyróżniają się profesjonalnym wyszkoleniem, a ich największym atutem jest to, że posiadają szczegółową wiedzę na temat charakteru konkretnej organizacji, a zatem znają potrzeby i problemy „od środka”.
Trenerzy menedżerowie – łączą dwie funkcje – zarówno coacha, jak i przełożonego grupy osób. Mają regularny kontakt z pracownikami i wiedzą jak powinni do nich podejść, często traktując ich indywidualnie.

Coaching dla firm – od czego zacząć?

Najlepszym możliwym wyborem na początku coachingu jest postawienie na trenera z zewnątrz. Godnym polecenia jest Tomasz Wanowicz, który świadczy swoje usługi w biznesie już od wielu lat, a zatem posiada stosowną wiedze popartą doświadczeniem.

Dodaj komentarz